jul - och nyårs uppdatering

Tjingeliing!
Jag har inte alls haft någon större lust att uppdatera nu under jul - och nyår då jag bestämde mig för att lägga både facebook och bloggen åt sidan och istället tillbringa massa tid med min sambo Magnus, pappa, lillasyster Sara & Ellen, mamma, mormor,morfar, farmor o farfar!
En kort uppatering iallafall
22 december- vi hade lilla jul med melvin som fick för sig att jag var tomte!? Hööö ;) Busade och lekte med julklapparna nästan hela kvällen sedan nattade vi honom och jag började packa väskorna..
23dec- Hade melvin till kl 15 då vi lämnade honom hos hans mamma, därefter började vi resan norrut mot Söderhamn. Först stannade vi till i Upplands Väsby hos Manges föräldrar, där vi åt supergoda köttbullar och fick julklappar. Sedan fortsatte vi att åka bil.. Spelade Bingo i bilen och kom hem till pappa kring tjugo över åtta.. Spelade klart bingon och pratade, drack glögg, åt pepparkakor o myste innan läggdags.
24e dec- JULAFTON! Åt risgrynsgröt och skinksmörgås till frukost och tände ljus. Jättemysigt! Duschade och gjorde oss fina. När Ellen kom åkte vi nästan direkt upp till farmor o farfar, drack glögg o fick pepparkakor och hjläpte farmor med julmaten. Sedan kom min faster Carina, Janne och kusin Ida dit. Klockan tre satt vi oss i soffan och kollade på Kalle Anka och åt polkagrisar innan julmaten. Åt så vi nästan sprack sedan kom tomten.
Öppnade julklappar sedan skjutsade jag o Mange hem Ellen tills sin mamma..
25 dec- JULDAGEN - åkte hälsingland runt med pappa och lillasyster Sara, åt taco -och våffel buffé i Järvsö.
26 dec- annandagen-tillbringades i "centrum" med lillasyster och sedan åt vi pizza med mormor o morfar
27 dec- Sarea konsert i Stockholm på Harry b James! Riktigt skoj! Övernattade hos svärföräldrarna
28 dec- åkte hem till söderhamn, soffläge..
29 dec- lillasyster sara fyllde 20år! K A L A S!
30 dec- Älsklingen o jag drog hemåt, stannade först på Stinsen i sthlm och sedan spelade älsklingen flipper, gick skit dåligt. Jag körde heeela vägen hem! :)Kom hem strax innan tolv och blev läggda direkt!
31 dec- NYÅRSAFTON! Jag och hjärtat tog pss en rejäl sovmorgon innan vi till slut tog oss i kragen och åkte iväg och handlade i Hageby. Väl i Hageby handlade vi massor och tog oss en fika, jättemysigt! Blev räksmörgås och kaffe innan vi strosade vidare i butikerna.. Jättehärlig dag! Senare var vi hemma och såg fotboll innan vi lagade middag, fläskfie med beasås och färskpasta och en härlig sallad.. Konstigt nog somnade jag en stund på soffan och var sedan pigg! Strax innann tolv gick vi ut, varmtklädda med champangen i högsta hugg skålade vi in det nya året! Efter tolvslaget återvände vi in och såg lite tv innan vi gick o lade oss.
---------
Nu har jag pratat en stund med min vän Malin, saknar henne fruktansväärt! Hon är hemma på Åland men kommer förhoppningsvis hem till Norrköping redan i helgen! Och då ska vi ses och tjattra en massa över ett .. eller två glas vin!
Idag har jag inte gjort måga knop, städade av lite när jag klev upp och sedan lockade jag håret innan jag tog mig en promenad till stan där jag lunchade med hjärtat! MYS! Knallade runt i galleriorna men hittade inget skoj så jag knallade hem igen! Däremot köpte jag mig en ny almanacka för 30:- på Lagerhaus :) Som jag nu antecknat en massa i!
Om en stund ska jag börja med middagen, har tagit fram falukorv....
Nu ska jag inta soffläge en stund innan middagen!
God fortsättning!
Kramar
Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback