it is my (new) life!

Jag har precis pratat med min mormor, ett samtal på 40min som fick mig att må lite bättre! Min mormor och jag har alltid stått varandra nära och jag har alltid kunnat pratat med henne om allt mellan himmel och jord och hon har liksom varit som en extra mamma för mig, något som jag är väldigt glad över!

Jag har den snaste tiden fått tagit en rad olika beslut om mitt mående och min framtid, bland annat så kommer jag att flytta om ca två veckor till en egen lägenhet mitt i stan här i Norrköping. En etta på 43kvm med riktigt kök (alltså inte kokvrå!). Jag och Magnus klarar helt enkelt inte av att bo tillsammans längre, det är nästan outhärdligt många gånger.
Och det har nu lett till att vi ska prova på att vara särbos (IGEN). Sist gick inte det pga avståndet mellan oss och för att vi sågs väldigt sällan, något som då höll på att förstöra vårat förhållande. Nu ett år senare står vi där igen, fast denna gång vet vi inte om detta kommer att rädda vårat förhållande eller inte, något som tiden får visa senare. Jag har aldrig känt så starkt för någon kille förut som jag gjort under denna tid med Mange, han får mig verkligen att må bra och skratta många gånger, och dessutom har han stärkt mig som människa, han har hjälp mig att bygga upp min självkänsla och gjort att mitt självförtroende sakta men säkert är påväg att bli bättre. Han har verkligen fått jobbat stenhårt med mig och det har gett resultat många mååånga gånger! Jag är så glad över att jag har dig! 
Jag ångrar verkligen ingenting över att jag tagit chansen att flyttat ihop med dig Mange, tvärtom detta är också något som stärkt mig oerhört mycket! Däremot kanske vi skulle ha tänkt ett steg längre. Vi skulle ha flyttat ihop fast något senare. Det kanske hade varït bättre för oss båda om jag flyttat till egen lägenhet först för att se om vårat förhållande skulle hålla och därmed flyttat ihop och blivit sambos..

Jag har även skickat in papper till skatteverket om att byta tillbaks till mitt flicknamn- Berger! Jag har efter mycket tankar kommit fram till att den dagen jag ska gifta mig vill jag heta mitt flicknamn innan jag tar min mans namn helt enkelt. Dessutom har jag alltid (sedan barnsben) stått min pappa väldigt nära! Och det är också en viktig orsak till att jag återigen vill heta som honom, jag vill vara hans dotter på "riktigt" och heta som honom. När jag bytte till min mammas efternamn gjorde jag nog ett förhastat och ogenomtänkt beslut, detta en blandning av frustation och irritation. I min hemstad visste varenda människa vem jag var, jag var dööökänd i stan som EMMA BERGER, och det gjorde mig så less! Jag ville helt enkelt inte att de skulle pratas så förbannat, rykten hit och dit och massa skitsnack, såå typiskt söderhamn allstå och därför bytte jag till min mors efternamn taget av hennes nya make Benny.

men så är det, snart är det dags på nytt att fixa nytt körkort,pass, kontokort och andra viktiga uppgifter, bland annat i skolan..


Jag är stolt över mina beslut jag tagit! Det är ju mitt liv, mitt beslut och min framtid allt handlar om! - Det är mitt liv!

Nu ska jag gå och duscha, tvätta håret och raka mina ben! Imorgon ska jag iväg på SH'BAM pass med Amina, dags att ta tag i träningen på nytt efter ett längre uppehåll efter min halsmandeloperation och slöhet!

Dessutom kommer jag att skaffa en ny blogg när jag fått mitt nya efternamn! See you there!



// Emmsan







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback