akut - röntgen

Torsdag

( den tredje juni- 2010)


hallojsan!

I förrgår fick jag så ont i mitt vänstra revben, blev dessutom väldigt svullen och Nicklas tyckte att jag skulle åka in på akuten, men eftersom jag har sån jävla skräck för sjukhus, sprutor och långa väntetider valde jag att stanna hemma och istället fick jag gråta mig själv till sömns för jag hade så ont att jag inte kunde ligga varken på magen eller på vänstra sidan ( så som jag brukar sova annars) så då hamnade jag på nå konstigt ryggläge.

Igår, var jag iväg på praktiken trots att jag fortfarande hade ont & var svälld, efter praktiken följde Wilma med mig hem och hon gick en huserunda i min och älsklingens stora 2½ ( 68kvadrat) sedan gjorde vi i ordning lite mat, fick bli kokt korv och pommes stripes, efter det kom Nicklas hem och sedan kom även danne och då bar det av ut mot lekparken, Wilma gungade i bebisgungan och åkte lite ruschkana..
Efter det gick vi hem och lekte kurragömma och Wilma gick och la sig i "mysrummet" som hon kallade mitt alkov :)

Efter det kom Camilla och Robert hit också, och dom tyckte att lägenheten var stor och fin :)

Iallafall, senare på kvällen hade jag fortfarande sjukt ont och var mer svälld så jag ringde till sjukvårdsrådgivningen, men de tyckte att jag skulle avvakt tills idag med att ta kontakt med någon läkare/distrikssköterska, men eftersom jag hade så ont och kunde knappt andas så ringde jag mamma och efter det åkte vi in till akuten här i söderhamn, som tur var var det bara en patient före mig så jag behövde inte vänta så länge..

Läkaren (Göran) kom in och klämde och kände på mig, klämde runt revbenen, ryggen och magen. Efter det fick jag ta "stick i fingret" och invänta provsvar, allt såg bra ut men läkaren kunde inte förstå varför jag hade så ont och varför jag var så svullen, så han skickade en remiss till röntgen och dit ska jag nu klockan 9.
Han misstänkte någon blödning vid revbenet..

Jag hoppas verkligen att de hittar nå fel på mig, varför jag har ont, är svälld och så.

Nu måste jag fixa lite innan pappa kommer och hämtar mig och skjutsar in mig till sjukan igen...




Älsklingen och Jag
foto: Wilma :)
Tagen: 10-05-30 (morsdag)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback